Strona główna » Fast food

Fast food

  • by

Hamburgery, cheeseburgery czy frytki to jedne z najpopularniejszych dań serwowanych w restauracjach typu fast food. Ich łatwa dostępność i brak konieczności długiego oczekiwania na nie sprawiają, że są one elementem diety wielu ludzi. Dietetycy i lekarze ostrzegają przed groźnymi konsekwencjami ich spożywania.

Hot-dog, hamburger, kebab, etc. Każdy z tych produktów zawiera dodatek jasnego pieczywa, które charakteryzuje się mała ilością błonnika pokarmowego, co powoduje, że dania typu fast food nie dają sytości, tym samym wymuszając dalsze spożywanie jedzenia, sprzyjającemu tycie. Dania te toną w tłuszczu. Nadmiar tłuszczu szkodzi, nadwaga czy otyłość to najczęstsze tego konsekwencje.

W przypadku jedzenia dań typu fast food ryzyko pojawienia się tych problemów jest bardzo duże. Popularny big mac dostarcza tyle samo tłuszczu co 5 łyżeczek oleju.

Spożywanie dań typu fast food jest niebezpieczne dla zdrowia. Należą one do grupy produktów bogatych w niebezpieczne kwasy tłuszczowe „trans”, które podwyższają stężenie „złego” cholesterolu oraz obniżają poziom „dobrego”. Zwiększają więc występowanie chorób układu krążenia, które w Polsce są pierwszą przyczyną zgonów!

Jedzenie w restauracjach czy barach typu fast food wymaga sporych wydatków. Posiłek obiadowy kosztuje tam 12-15 zł. Znacznie lepiej uczynisz przygotowując samodzielnie proste danie. Pożywne kanapki, sałatka czy ciepła zupa nadają się na przechowanie chociażby w termosie – są nie tylko zdrowsze, ale znacznie tańszą alternatywą dań typu fast food.

Fast food w liczbach:

  • Hamburger – około 260 kcal
  • Cheesburger – około 300 kcal
  • BigMac – około 500 kcal
  • Frytki (średnia porcja) – 340 kcal
  • Panierowane kawałki kurczaka (średnia porcja) – 270 kcal
  • Hot-dog – 300 kcal
  • napoje typu cola (szklanka) – 100 kcal